Λίγα λόγια για την ιστοσελίδα της παράταξης μας

Το site αυτό αποτελεί πλέον την έγκυρη πηγή άντλησης των θέσεων της παράταξης μας καθώς και παρουσίασης των δράσεων μας , τόσο των συλλογικών όσο και των ατομικών, των στελεχών μας.

Δεν φιλοδοξεί , μέχρι νεωτέρας , να είναι ένα εντυπωσιακό ή ευχάριστο site. Προς το παρόν είναι απλώς ένας κατάλογος των μέχρι σήμερα δημοσιευμένων θέσεων της παράταξης αναρτημένων σε χρονολογική σειρά ανάρτησης που ανάλογα με το διαθέσιμο χρόνο μου θα εμπλουτίζεται όσον αφορά το παρελθόν και σίγουρα όσον αφορά το παρόν και το μέλλον. Ίσως στο μέλλον μπορέσουμε να προσφέρουμε περισσότερο ενδιαφέροντα στοιχεία και πληροφορίες. Όμως έστω και έτσι πιστεύω ότι είναι ένα χρήσιμο site τόσο για την άμεση παροχή έγκυρης πληροφορίας για τις θέσεις της παράταξης μας όσο και ως πηγή αναφοράς για κάθε ασχολούμενο με τα αντίστοιχα θέματα.


Επίσης πιστεύω ότι θα είναι ένα χρήσιμο εργαλείο τόσο για την δουλειά των ΜΜΕ , όσο και για την λειτουργία της ίδιας της παράταξης μας.

Την ευθύνη της διαχείρισης του site έχει αποκλειστικά ο υποφαινόμενος.


Γιώργος Α Ρούσσος
Επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης
“ΚΑΛΥΜΝΟΣ – ΕΝΟΤΗΤΑ – ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ” και
της Μείζονος Αντιπολίτευσης στον Δήμο Καλύμνου
τ. Δήμαρχος Καλυμνίων

e-mail: roussoskal@gmail.com

Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2011

Η πρόταση του τότε Δημάρχου Ρούσσου Γιώργου προς το Δημοτικό Συμβούλιο Καλύμνου για την Ολοκληρωμένη Διαχείριση Απορριμμάτων Νομού Δωδεκανήσου-2009


Κάλυμνος, 02-11-2009
Αρ. Πρωτ.: 9554

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΝΟΜΟΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ
ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΥΜΝΙΩΝ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΗΜΑΡΧΟΥ
Ταχ. Δ/νση: 852 00 Κάλυμνος
Τηλέφωνο: 2243 059151
Fax: 2243-028440
Email:mayorkal@otenet.gr
URL: www.kalymnos-isl.gr

ΠΡΟΣ:
Δημοτικό Συμβούλιο Καλύμνου
Υπ’ όψιν Προέδρου του Δ.Σ.
κ. Ζερβού Σάκη

ΘΕΜΑ: ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΑΛΥΜΝΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Κύριε Πρόεδρε , αγαπητοί συνάδελφοι
Εδώ και κάποιους μήνες έχει ξεκινήσει συνολικά στην πατρίδα μας και ειδικότερα στον Νομό μας μια πολύ σημαντική συζήτηση για την καλύτερη δυνατή διαχείριση των απορριμμάτων του
Νομού μας. Η νέα Κυβέρνηση που εξελέγη πρόσφατα έχει διακηρύξει στον μέγιστο δυνατό
βαθμό την προτεραιότητα που θέτει για την Πράσινη Ανάπτυξη , σημαντικό μέρος της οποίας είναι η διαχείριση των πάσης φύσεως απορριμμάτων.
Ενόψει αυτών των εξελίξεων κυοφορούνται ήδη διάφορες εξελίξεις που θα καθορίσουν τις επιλογές όλων μας σχετικά με αυτό το τεράστιας σημασίας θέμα.
Ειδικότερα στον Δήμο μας , μετά την αναστολή υλοποίησης του έργου του ΧΥΤΑ Καλύμνου και ενώ πρέπει να συνεχιστούν οι προσπάθειες απεγκλωβισμού του , προβάλει επιτακτική η ανάγκη επανασχεδιασμού των στόχων και της τακτικής μας δεδομένου ότι ήδη βρισκόμαστε ανάμεσα στους Δήμους της χώρας μας με την μεγαλύτερη καθυστέρηση προσαρμογής στις απαιτήσεις
των Ευρωπαϊκών οδηγιών με απειλούμενα σοβαρά πρόστιμα।
Όμως ίσως ισχύει και το «κάθε εμπόδιο για καλό» , αφού οι εξελίξεις στον τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων υπερβαίνουν θέματα που σχετίζονται με τους ΧΥΤΑ και ήδη δρομολογούνται άλλου είδους λύσεις σε γεωγραφικά επίπεδα πολύ ευρύτερα ενός νησιού.
Έχοντας υπόψη όλα αυτά σας υποβάλω την παρακάτω πρόταση για έγκριση από το Δημοτικό μας Συμβούλιο και μετατροπή της σε πρόταση του Δήμου Καλυμνίων προς τα πολλαπλά κέντρα αποφάσεων του διοικητικού μας συστήματος πιστεύοντας ότι η Κάλυμνος μπορεί να πρωταγωνιστήσει σε αυτές τις εξελίξεις και να βγει πολλαπλά ωφελημένη.

ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ
1.Οι δεσμεύσεις της Ελλάδας προς την Ε।Ε. επιβάλλουν γρήγορη προσαρμογή της στις σχετικές οδηγίες με απειλή σημαντικών προστίμων σε περίπτωση καθυστερήσεων .
2.Η υποχρέωση όλων μας να καταβάλουμε την μέγιστη δυνατή προσπάθεια για την ορθολογική διαχείριση των απορριμμάτων σε συνδυασμό με την κλιμακούμενη υποβάθμιση του περιβάλλοντος επιβάλλει την βέλτιστη χρήση των σύγχρονων τεχνολογιών , διαδικασιών και συστημάτων διαχείρισης των απορριμμάτων.
3.Η αρχή « ο ρυπαίνων πληρώνει» μετακυλύει το κόστος διαχείρισης των απορριμμάτων
στους δημιουργούς τους και άρα στους δημότες μας.
4.Από τα ανωτέρω 1 ,2 και 3 συνάγεται ότι ο κάθε Δήμος οφείλει στον συντομότερο δυνατόν χρόνο , να επιτύχει ένα βέλτιστο αυτοχρηματοδοτούμενο σύστημα ορθολογικής διαχείρισης των απορριμμάτων του.
5.Θεωρώ ότι είναι κοινώς παραδεκτό από όλους τους εμπλεκόμενους και δεν χρειάζεται περεταίρω μελέτη και απόδειξη το γεγονός ότι η μέγιστη δυνατή χωροταξική ολοκλήρωση ενός
τέτοιου συστήματος (όπως περιγράφεται στο σημείο 4) εξασφαλίζει την ελάχιστη δυνατή οικονομική επιβάρυνση των δημοτών μας.
6.Η νησιωτικότητα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου επίσης προφανώς θέτει φυσικούς
περιορισμούς στην έκταση μιας επιδιωκόμενης μέγιστης χωροταξικής ολοκλήρωσης της διαχείρισης των απορριμμάτων μας.
7.Αντίστοιχα η ίδια αυτή νησιωτικότητα της Περιφέρειάς μας , επίσης προφανώς καταδεικνύει το οικονομικώς αδύνατον της επιδίωξης του σημείου 4 σε επίπεδο νησιού εκτός ίσως κάποιων από τα μεγάλα νησιά της Περιφέρειάς μας.
8.Οι εγκαταστημένοι θεσμοί σε συνδυασμό με την διοικητική διάθρωση κάθε είδους δημόσιας υπηρεσίας στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και σε συνδυασμό με τα σημεία 5,6 και 7 μας οδηγούν στην βάσιμη υπόθεση ότι η βέλτιστη χωροταξική ολοκλήρωση της διαχείρισης των απορριμμάτων μας πρέπει να επιδιωχτεί να γίνει σε επίπεδο Νομού। Κάθε άλλη δε διοικητική διάρθρωση υποχρεωτικά θα προσαρμοστεί στα σταθερά χαρακτηριστικά της νησιωτικότητας μας.
9.Από όλα τα παραπάνω συνάγεται εύκολα ότι οφείλουμε στον συντομότερο δυνατόν χρόνο ,
να επιτύχουμε ως Νομός Δωδεκανήσου ένα βέλτιστο αυτοχρηματοδοτούμενο σύστημα
ορθολογικής διαχείρισης των απορριμμάτων του Νομού μας.
10.Τόσο το ισχύον ΠΕΣΔΑ όσο και το υπό κατάρτιση , πέρα από λεπτομέρειες προβλέπουν την
ανά νησί ή ομάδες νησιών οργάνωση της ορθολογικής διαχείρισης των απορριμμάτων μας με βασικό συστατικό τους ΧΥΤΑ , ΧΥΤΥ κ.λ.π.
11.Η ραγδαία ανάπτυξη των σχετικών τεχνολογιών μας δίνει πλέον διάφορες τεχνολογικές
λύσεις βέλτιστης ορθολογικής διαχείρισης που έχουν βασικό στοιχείο διαφοροποίησης τους , τον βαθμό ενσωμάτωσης των Ευρωπαϊκών Οδηγιών και το κόστος λειτουργίας σε σχέση με την χωροταξική διάρθρωση της υλοποίησης τους και το μέγεθος του πληθυσμού που πρόκειται να καλύψουν.
12.Είναι προφανές επίσης ότι η χωροταξία των απαιτούμενων υποδομών για μια βέλτιστη λύση
οριοθετεί και τις δυνατές τεχνολογικές λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν αλλά και ανάποδα , η επιλογή μιας τεχνολογικής λύσης καθορίζει εν πολλοίς και τους χωροταξικούς περιορισμούς για την αντίστοιχη βέλτιστη λύση.
13.Από τα 10,11 και 12 διαπιστώνουμε μια σοβαρή αντίφαση αφού το ισχύον ΠΕΣΔΑ καθώς
και το υπό θεσμοθέτηση ΠΕΣΔΑ εμμέσως πλην σαφώς επιλέγουν τεχνολογία και κυρίως
χωροθετούν υποδομές αγνοώντας τις σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις στην διαχείριση απορριμμάτων και «δένοντας» τις δυνατές επιλογές σε συγκεκριμένα συστήματα και τεχνολογίες। Συνεπώς οφείλουμε άμεσα να παγώσουμε την διαδικασία θεσμοθέτησης του νέου ΠΕΣΔΑ και συγχρόνως να επιταχύνουμε την διαδικασία οριστικής απόφασης για στο πλαίσιο του σημείου 9.
14.Από όλα τα παραπάνω συμπερασματικά προκύπτει ότι: οφείλουμε να παγώσουμε την διαδικασία θεσμοθέτησης του νέου ΠΕΣΔΑ , καθώς και κάθε νέα δαπάνη για υποδομές
σχετιζόμενες με την διαχείριση απορριμμάτων και συγχρόνως στον συντομότερο δυνατόν χρόνο , να επιτύχουμε ως Νομός Δωδεκανήσου ένα βέλτιστο αυτοχρηματοδοτούμενο σύστημα ορθολογικής διαχείρισης των απορριμμάτων όλου του Νομού μας , χωρίς τεχνολογικές και χωροταξικές δεσμεύσεις και με μέγιστη δυνατή αξιοποίηση των πλέον σύγχρονων τεχνολογιών διαχείρισης απορριμμάτων σε συνδυασμό με την επιδίωξη του ελάχιστου δυνατού κόστους για τους δημότες μας και τον μέγιστο δυνατό βαθμό ανταπόκρισης στις σχετικές απαιτήσεις της Ε.Ε.
Μετά την ολοκλήρωση αυτού του βέλτιστου συστήματος , να προχωρήσουμε στην θεσμοθέτηση του νέου ΠΕΣΔΑ για την Περιφέρειά μας.
15.Είναι επίσης προφανές ότι η υλοποίηση ενός τέτοιου βέλτιστου συστήματος θα απαιτήσει
πολύ σημαντικά κονδύλια και συνεπώς το οικονομικό επιχειρηματικό διακύβευμα είναι πολύ μεγάλο। Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τα σημεία 10 και 12 θέτουν άμεσα την διάσταση της μέγιστης δυνατής διαφάνειας και ελευθερίας στις ακολουθητέες διαδικασίες και επιλογές και αυτό σε συνδυασμό με την σχετική έλλειψη ειδικών γνώσεων στους αιρετούς γίνεται ακόμα ποιο επιτακτικό ώστε να αποφευχθεί οποιαδήποτε διαπλοκή τοπικιστικών , επιχειρηματικών , πολιτικών και άλλων συμφερόντων। Η έλλειψη ειδικής γνώσης επί των τεχνολογιών , αναδεικνύεται σε καταλυτικό παράγοντα , που οφείλει να ληφθεί σοβαρά υπόψη στις ακολουθητέες διαδικασίες , ώστε να αποφευχθεί στον μέγιστο δυνατό βαθμό , οποιαδήποτε
μεθόδευση επιλογών μέσω ειδικών συμβουλών που θα καθορίσουν πολιτικές αποφάσεις
με τόσο μεγάλο επιχειρηματικό και οικονομικό διακύβευμα.
16.Έχοντας υπόψη όλα αυτά προτείνω να ακολουθηθεί η εξής διαδικασία:
Να γίνει μια προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού με αντικείμενο την ανάδειξη αναδόχου
που σε πολυετή βάση θα αναλάβει την Ορθολογική Διαχείριση των απορριμμάτων του
Νομού μας σε συνεργασία με τους ΟΤΑ. Οι υποψήφιοι ανάδοχοι θα πρέπει να
καταθέσουν στον φάκελο υποψηφιότητας τους εκτός των άλλων και τα ακόλουθα:
  1. Αποδεικτικά κάθε είδους που θα τεκμηριώνουν συνολικά ή (και) μερικώς την πρότασή τους και την εμπειρία τους।
  2. Μελέτη καταγραφής της υφιστάμενης κατάστασης
  3. Γενική και Χωροταξική Περιγραφή του Συστήματος που προτείνουν
  4. Τεχνολογία Διαχείρισης σε όλα τα στάδια
  5. Τρόπους διασύνδεσης με τους ΟΤΑ
  6. Συνολικό κόστος επένδυσης
  7. Πλήρες σχέδιο χωροταξικής κατανομής των υποδομών και των δράσεων που θα αναπτύξουν και ενδεικτικούς προϋπολογισμούς
  8. Χρονικό διάστημα ισχύος της σύμβασης
  9. Αμοιβή που θα εισπράττουν από κάθε ΟΤΑ σε κλιμάκωση σε όλα τα έτη της σύμβασης που θα συνάψουν
  10. Σχέδιο συμμόρφωσης με τις σχετικές ευρωπαϊκές οδηγίες και αντίστοιχες ποσοτικές και χρονικές δεσμεύσεις
  11. Υπάρχουσες υποδομές που θα χρησιμοποιήσουν και την σχέση συνεργασίας που θα αναπτύξουν με τους αντίστοιχους ΟΤΑ
  12. Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των υποδομών τους και έναρξης λειτουργίας
  13. Τρόπους χρηματοδότησης της συνολικής τους πρότασης
  14. Πολιτική διοίκησης και στελέχωσης και προσλήψεων σε σχέση με την αντιμετώπιση της τοπικής ανεργίας
  15. Επιχειρησιακό σχέδιο ανάπτυξης και λειτουργίας της επένδυσης τους διάρκειας 5 ετών
  16. Μηχανισμό περιοδικής επικαιροποίησης και προσαρμογής του συνολικού Συστήματος που προτείνουν
  17. Σύστημα παρακολούθησης και ελέγχου της ορθής υλοποίησης της σύμβασης σε υλοποίηση της ισχύουσας ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας।
  18. Συμπληρωματικά έργα και δράσεις προσφοράς στις τοπικές κοινωνίες των νησιών
  19. Πιθανές νομοθετικές ρυθμίσεις και αλλαγές που θα απαιτηθούν.

    Είναι
    προφανές ότι τα ανωτέρω δεν εξαντλούν όλα όσα πρέπει να περιλαμβάνει μια τέτοια
    προκήρυξη αλλά παρατίθενται για να γίνει σαφές το τι προτείνω(Για παράδειγμα
    παραλείπω να προτείνω στην παρούσα φάση σύστημα βαθμολόγησης). Προφανώς θα
    πρέπει να ανατεθεί σε ειδικό γραφείο η ετοιμασία αυτής της προκήρυξης σε συνεργασία
    με την ΤΕΔΚΔ και σε διαρκή διαβούλευση με τους επί μέρους ΟΤΑ περιορισμένης
    χρονικής διάρκειας.
    Το σχέδιο προκήρυξης που θα παραδοθεί από αυτό το γραφείο στην ΤΕΔΚΔ θα εισαχθεί
    για κατ’ αρχήν αποδοχή σε όλα τα Δημοτικά Συμβούλια του Νομού και τελικά από και στην ΤΕΔΚΔ και στην συνέχεια , όπως θα έχει οριστικοποιηθεί , θα σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έλεγχο νομιμότητας. Εφόσον ύπαρξη η βεβαίωση νομιμότητας της προκήρυξης τότε αυτή θα ακολουθήσει την προβλεπόμενη διαδικασία δημοσιότητας και θα γίνει ο διαγωνισμός. Ενόψει αυτού του διαγωνισμού η ΤΕΔΚΔ θα προσλάβει ανεξάρτητο σύμβουλο για την αξιολόγηση των προσφορών. Ο σύμβουλος αυτός θα κάμει την αξιολόγηση του και θα την παρουσιάσει σε ολομέλεια των Δημάρχων του Νομού και στην συνέχεια οριστικοποιώντας το θα το παραδώσει στην ΤΕΔΚΔ. Το δ.σ. της ΤΕΔΚΔ σε ρόλο επιτροπής διαγωνισμού και έχοντας υπόψη την αξιολόγηση του Συμβούλου θα κάμει την δική του αξιολόγηση που μαζί με την αξιολόγηση του συμβούλου θα την αποστείλει στα Δημοτικά Συμβούλια για γνωμοδότηση.
    Στην συνέχεια το δ।σ. της ΤΕΔΚΔ θα ανακηρύξει την βέλτιστη λύση και τον αντίστοιχο ανάδοχο με πιθανές παρατηρήσεις για συμπλήρωση ή μερική τροποποίηση της πρότασης του και θα ολοκληρώσει μια σχετική συζήτηση μαζί του με τελική κατάληξη την υπογραφή ενός προσυμφώνου ανάθεσης.
    Στην συνέχεια η ΤΕΔΚΔ μετατρέποντας το προσύμφωνο αυτό σε πρόταση για το υπό
    θεσμοθέτηση νέο ΠΕΣΔΑ θα υποβάλει σχετική πρόταση στην ΠΝΑ που με την σειρά της
    θα το θεσμοθετήσει ως ΠΕΣΔΑ.
    Μετά από αυτό θα υπογραφεί το τελικό συμφωνητικό ανάθεσης , από όλους τους Δημάρχους και τον Πρόεδρο της ΤΕΔΚΔ και φυσικά από τον ανάδοχο.
    Μετά από όλα αυτά θα ξεκινήσει η υλοποίηση του συμφωνητικού αυτού

Στο παραπάνω πλαίσιο ο Δήμος μας προτείνει

1.το νησί Καλόλυμνος , που ανήκει διοικητικά και ιδιοκτησιακά στον Δήμο Καλυμνίων , ως το μοναδικό κέντρο για την εγκατάσταση του κεντρικού ή (και) μοναδικού εργοστασίου επεξεργασίας των απορριμμάτων του Νομού ή ως ένα από τα κέντρα αυτά εφόσον η τελική πρόταση που θα επιλεγεί προβλέπει περισσότερα του ενός τέτοια κέντρα। Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να γίνει συμψηφισμός της προσφοράς αυτής με τις αντίστοιχες υποχρεώσεις του Δήμου στον ανάδοχο και ο τρόπος και ο βαθμός αυτού του συμψηφισμού θα προταθεί από τους
υποψήφιους ανάδοχους στο πλαίσιο κατάθεσης των προσφορών τους.
2.Την ναυτιλιακή εταιρεία ΑΝΕΚ του Δήμου Καλυμνίων ως τον μοναδικό ή έναν από τους φορείς ανάληψης του θαλάσσιου μεταφορικού έργου που θα απαιτηθεί για την υλοποίηση της όποιας πρότασης επιλεγεί.
3.Την θεσμοθέτηση όσων νομοθετικών ρυθμίσεων απαιτηθούν για την ανεμπόδιστη εφαρμογή
της πρότασης που θα επιλεγεί σε συνεργασία με τους βουλευτές μας και τους αντίστοιχους
Υπουργούς και Υπηρεσίες


Τα ανωτέρω σημεία 1 έως και 13 και το 15 συνιστούν το σκεπτικό της πρότασης μου ενώ τα σημεία 14 , 16 και 17 συνιστούν την εκτελεστό μέρος της πρόταση μου.


Ο Δήμαρχος

Γεώργιος Αν. Ρούσσος


Υ.Γ.
ΧΥΤΑ= Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων
ΧΥΤΥ= Χώρος Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων
ΠΕΣΔΑ= Περιφερειακό Σχέδιο Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων
ΤΕΔΚΔ= Τοπική Ένωση Δήμων & Κοινοτήτων Δωδεκανήσου
ΠΝΑ= Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου